BattleScar

[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »0 65px 0 0″ item_padding_1024_1280= »0 0″ item_padding_480_600= »0 0″ item_padding_480= »0 0″]
[eltd_separator position= »left » color= »#e9393d » width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »32px » bottom_margin= »22px »]

BattleScar is a project we co-produce with the AtlasV studio. This virtual reality experience is a narrative one, and tells the story of Debbie and Lupetwo youths lost in the 1980s New York. From their strange friendship will emerge BattleScar, one of the first punk rock bands. The story uses novel means (virtual reality) to push the experience further and immerse the audience deep into this visually stunning adventure. The narratorLupeis dubbed by famed actress Rosario Dawson. 

 


 

BattleScar has been selected at the 2018 Sundance film festival, the 2018 Tribeca film festival and the 2018 Annecy animation festival. 

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »40px 26px 0 0″ item_padding_1024_1280= »43px 0 0 40px » item_padding_768_1024= »50px 54% 0 0″ item_padding_600_768= »50px 42% 0 0″ item_padding_480_600= »40px 40px 0 0″ item_padding_480= »40px 40px 0 0″][eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Direction » color= »#050505″]

Nico Casavecchia
Martin Allais

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Production » color= »#050505″]

AtlasV
Fauns
1st Avenue
Kaleidoscope

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Distribution » color= »#050505″]

ARTE

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Date » color= »#050505″]

2018 – ongoing

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Details » color= »#050505″]

VR Animated Series – 3×10″

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]

Episode 1 – Quote

[eltd_separator position= »left » color= »#ff0000″ width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »34px » bottom_margin= »24px »]

Lupe and Debbie are about to start their crazy ride.

I found her in the street, smoking. 

 “Can you write songs?” 

 I turned to see if she was talking to me. 

“Yes”, I lied. 

“Do you like Punk?” 

“I do.” Second lie. 

“Run, then!” Debbie replied. 

A Giant Mistake

[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »0 65px 0 0″ item_padding_1024_1280= »0 0″ item_padding_480_600= »0 0″ item_padding_480= »0 0″]
[eltd_section_title display_separator= »no » display_dot= »no » type_out= »no » alignment= »left » subtitle= »VR Experience »][eltd_separator position= »left » color= »#e57200″ width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »32px » bottom_margin= »22px »]

A Giant Mistake is a virtual reality experience developed and produced by the Fauns Team. In this experience, the player is perched on a walking giant’s shoulder… But what is the nature of the relationship that ties the little being to the colossus? 

 


 

The giant is voiced by acclaimed French voice actor Richard Darbois (Indiana Jones, Toy Story). 

We’ll post a developer diary on our blog, so stay tuned! 

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »40px 26px 0 0″ item_padding_1024_1280= »43px 0 0 40px » item_padding_768_1024= »50px 54% 0 0″ item_padding_600_768= »50px 42% 0 0″ item_padding_480_600= »40px 40px 0 0″ item_padding_480= »40px 40px 0 0″][eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Direction » color= »#050505″]

Raphaël Penasa

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Production » color= »#050505″]

Fauns

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Date » color= »#050505″]

2018

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Details » color= »#050505″]

VR Experience

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]

Second Earth

[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »0 65px 0 0″ item_padding_1024_1280= »0 0″ item_padding_480_600= »0 0″ item_padding_480= »0 0″][eltd_section_title display_separator= »no » display_dot= »no » type_out= »no » alignment= »left » title= »Second Earth »][eltd_separator position= »left » color= »#000cf7″ width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »32px » bottom_margin= »22px »]

ZED – Essential Media, ARTE France and ABC Australia relied upon us to produce the visual special effects for this docufiction. It blends 3D animated scenes with 2D matte painting or 3D models with live action film. We produced over 30 minutes of visual effects. 

It ranges from interfaces, dashboards with a touch of infographics to fully detailed atmospheres
and subaquatic fauna. 

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »40px 26px 0 0″ item_padding_1024_1280= »43px 0 0 40px » item_padding_768_1024= »50px 54% 0 0″ item_padding_600_768= »50px 42% 0 0″ item_padding_480_600= »40px 40px 0 0″ item_padding_480= »40px 40px 0 0″][eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Direction » color= »#050505″]

Vincent Amouroux

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Production » color= »#050505″]

ZED
Essential Media
ARTE France
ABC Australia

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Distribution » color= »#050505″]

ARTE
ABC Australia

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Date » color= »#050505″]

2018

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Details » color= »#050505″]

Documentary Series – 4×52″

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]

Wolfenstein II: The New Colossus

[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »0 65px 0 0″ item_padding_1024_1280= »0 0″ item_padding_480_600= »0 0″ item_padding_480= »0 0″]
[eltd_section_title display_separator= »no » display_dot= »no » type_out= »no » alignment= »left » subtitle= »Ending Credits Sequence »][eltd_separator position= »left » color= »#b21f30″ width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »32px » bottom_margin= »22px »]

We worked with Machine Games and Bethesda corp. / Zenimax corp to design a visually stunning scenery for the ending credits of Wolfenstein II: The New Colossus. The credits are split in two parts. It starts with an animated short movie which leaves enough space for credit slates to be displayed,
along with crisp, original graphical approachwith a lot of physical elementssuch as blueprints,  X-ray sheets and machine terminals. The credit rolls feature animated 2D scenes with special effects such as glass fragmentation, blazing items, rain and thunder. 

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »40px 26px 0 0″ item_padding_1024_1280= »43px 0 0 40px » item_padding_768_1024= »50px 54% 0 0″ item_padding_600_768= »50px 42% 0 0″ item_padding_480_600= »40px 40px 0 0″ item_padding_480= »40px 40px 0 0″][eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Publisher » color= »#050505″]

Besthesda Softworks

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Developer » color= »#050505″]

Machine Games

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Date » color= »#050505″]

2017

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Platforms » color= »#050505″]

Video Game (Microsoft Windows, PS4, Xbox One, Switch)

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]

Mysteries of the Giants

[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »0 65px 0 0″ item_padding_1024_1280= »0 0″ item_padding_480_600= »0 0″ item_padding_480= »0 0″]
[eltd_section_title display_separator= »no » display_dot= »no » type_out= »no » alignment= »left » subtitle= »Megalodon episode »][eltd_separator position= »left » color= »#b21f30″ width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »32px » bottom_margin= »22px »]

This documentary series is about extinct giant animals. We designed and made the scenes for one specific animal: the ferocious megalodon shark. This was a tough challenge to overcome: movement in water is very tough to pull off, and we had to make magic happen when blood dispersed into the water, or when sun shone on the megalodon’s skin through water. 

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »40px 26px 0 0″ item_padding_1024_1280= »43px 0 0 40px » item_padding_768_1024= »50px 54% 0 0″ item_padding_600_768= »50px 42% 0 0″ item_padding_480_600= »40px 40px 0 0″ item_padding_480= »40px 40px 0 0″][eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Direction » color= »#050505″]

Eric Ellena
Paul-Aurélien Combre
Nicolas Bazeille
Guillaume de Ginestel

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Production » color= »#050505″]

French Connection Films

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Distribution » color= »#050505″]

Ushuaia TV
France 4
France 5

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Date » color= »#050505″]

2017

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Details » color= »#050505″]

Documentary Series – 4×52″

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]

Dishonored 2

[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »0 65px 0 0″ item_padding_1024_1280= »0 0″ item_padding_480_600= »0 0″ item_padding_480= »0 0″]
[eltd_section_title display_separator= »no » display_dot= »no » type_out= »no » alignment= »left » subtitle= »Cinematic Cut Scenes »][eltd_separator position= »left » color= »#3a0189″ width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »32px » bottom_margin= »22px »]

Dishonored’s sequel unfurls years after the Rat Plague in Dunwall. As an older Corvo or as an adult Emily Kaldwin, the player scours the lavish southern city of Karnaca in search – again – for lost honor. We animated cutscenes from this huge game. In Arkane Studios’ Dishonored 2, the cutscenes are hand-drawn by Nicolas Petrimeaux, then animated, given parallax, particles and shadersWe made sure we gave Arkane, Bethesda Softworks the Zenimax group quality cutscenes. 

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »40px 26px 0 0″ item_padding_1024_1280= »43px 0 0 40px » item_padding_768_1024= »50px 54% 0 0″ item_padding_600_768= »50px 42% 0 0″ item_padding_480_600= »40px 40px 0 0″ item_padding_480= »40px 40px 0 0″][eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Publisher » color= »#050505″]

Bethesda Softworks

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Developer » color= »#050505″]

Arkane Studios

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Date » color= »#050505″]

2016

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Platforms » color= »#050505″]

Video Game (Microsoft Windows, PS4, Xbox One)

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]

Mad Max : Univers Brûlant

[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »0 65px 0 0″ item_padding_1024_1280= »0 0″ item_padding_480_600= »0 0″ item_padding_480= »0 0″]
[eltd_section_title display_separator= »no » display_dot= »no » type_out= »no » alignment= »left » subtitle= »Documentary »][eltd_separator position= »left » color= »#b21f30″ width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »32px » bottom_margin= »22px »]

We created the visual special effects for the two-parts documentary Mad Max: Univers Brûlant. This documentary, published by renowned French pop media Rockyrama, analyzes the underlying themes of Mad Max and sheds a new light on George Miller’s legacy. 

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »40px 26px 0 0″ item_padding_1024_1280= »43px 0 0 40px » item_padding_768_1024= »50px 54% 0 0″ item_padding_600_768= »50px 42% 0 0″ item_padding_480_600= »40px 40px 0 0″ item_padding_480= »40px 40px 0 0″][eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Direction » color= »#050505″]

Jac & Johan

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Production » color= »#050505″]

Rockyrama
Fauns

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Distribution » color= »#050505″]

ARTE

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Date » color= »#050505″]

2016

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Details » color= »#050505″]

Documentary 2×30″

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]

Florian Picasso Music Clips

[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »0 65px 0 0″ item_padding_1024_1280= »0 0″ item_padding_480_600= »0 0″ item_padding_480= »0 0″][eltd_section_title display_separator= »no » display_dot= »no » type_out= »no » alignment= »left » title= »Florian Picasso » subtitle= »Music Video Clips »][eltd_separator position= »left » color= »#6110a3″ width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »32px » bottom_margin= »22px »]

We teamed with famous EDM musician and DJ Florian Picasso and brought to life three of his videoclips: Cracked Wall, Final Call and Kirigami. We used 2D and 3D techniques to illustrate the Florian’s vibrant music. 

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »40px 26px 0 0″ item_padding_1024_1280= »43px 0 0 40px » item_padding_768_1024= »50px 54% 0 0″ item_padding_600_768= »50px 42% 0 0″ item_padding_480_600= »40px 40px 0 0″ item_padding_480= »40px 40px 0 0″][eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Production » color= »#050505″]

Odd Division

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Date » color= »#050505″]

2016-2017

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Details » color= »#050505″]

Music Video Clips – 3×3″

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]

Voyage sous nos pieds

[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »0 65px 0 0″ item_padding_1024_1280= »0 0″ item_padding_480_600= »0 0″ item_padding_480= »0 0″][eltd_section_title display_separator= »no » display_dot= »no » type_out= »no » alignment= »left » title= »Voyages sous nos pieds » subtitle= »Documentary »][eltd_separator position= »left » color= »#e07a35″ width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »32px » bottom_margin= »22px »]

This feature-length documentary explores the ground. What kind of life lies under our feet? We designed the visual special effects to enhance the message and narrative of the film. 3D vegetation, soil, roots, worms, moles, insects; this is all our doing! 

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »40px 26px 0 0″ item_padding_1024_1280= »43px 0 0 40px » item_padding_768_1024= »50px 54% 0 0″ item_padding_600_768= »50px 42% 0 0″ item_padding_480_600= »40px 40px 0 0″ item_padding_480= »40px 40px 0 0″][eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Direction » color= »#050505″]

Vincent Amouroux

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Production » color= »#050505″]

ZED

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Date » color= »#050505″]

2015

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Details » color= »#050505″]

Documentary – 104″

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]

Un An dans la Peau d’un Bébé

[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »0 65px 0 0″ item_padding_1024_1280= »0 0″ item_padding_480_600= »0 0″ item_padding_480= »0 0″][eltd_section_title display_separator= »no » display_dot= »no » type_out= »no » alignment= »left » title= »Un An dans la Peau d’un Bébé » subtitle= »Documentary »][eltd_separator position= »left » color= »#dd3535″ width= »70px » thickness= »2″ top_margin= »32px » bottom_margin= »22px »]

This feature documentary tells what newborns face during their first year. From the revolution in the perception of the world to their first steps and words, Un an dans la peau d’un bébé is a wonderful odyssey we’ve all been through without remembering it. We crafted all the visual special effects (view of the foetus, 3D renders of organs, etc.) for this documentary. 

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
[eltd_elements_holder][eltd_elements_holder_item item_padding= »40px 26px 0 0″ item_padding_1024_1280= »43px 0 0 40px » item_padding_768_1024= »50px 54% 0 0″ item_padding_600_768= »50px 42% 0 0″ item_padding_480_600= »40px 40px 0 0″ item_padding_480= »40px 40px 0 0″][eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Direction » color= »#050505″]

Sylviane Schmitt
Pierre-François Glaymann

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Production » color= »#050505″]

Spica Production

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Distribution » color= »#050505″]

M6
Teva

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Date » color= »#050505″]

2016

[eltd_custom_font font_family= »Work Sans  » font_size= »16″ line_height= »0″ font_weight= »500″ content_custom_font= »Details » color= »#050505″]

Documentary – 114″

[/eltd_elements_holder_item][/eltd_elements_holder]
Page 1 sur 212


Nice job!
You now have 30 lives.
Use them wisely, my friend.

Konami Easter Egg by Adrian3.com